عصب کشی در دوران بارداری بیست و سه/دی

خطرات و عوارضی که احتمال دارد بعد از عصب کشی در دوران بارداری اتفاق بیفتد

دندانی که در اثر عفونت آسیب دیده تنها یک راه برای نجات دارد که آن هم درمان ریشه یا همان عصب کشی است. با این که ما میدانیم برای جلوگیری از کشیدن دندان در شرایطی که دچار آبسه شده است تنها راه عصب کشی است اما میتوان در دوران بارداری هم عصب کشی انجام داد؟
تقریباً همه مادران از عوارضی که بعد از عصب کشی دندان برای جنین پیش می آید ترس و نگرانی دارند و با توصیه هایی که پزشکان متخصص زنان برای
دور نگه داشتن کودک داخل رحم از هرگونه خطرات احتمالی حتی جزیی می کنند بیشتر آنها را حساس می‌کند طبق توصیه دندانپزشکی کرج بهترین راه برای حفظ سلامت در دوران بارداری این است که هرگونه درمان دندانپزشکی غیرضروری را برای بعد از زایمان بگذارید ولی خوب بعضی درمان های دندانپزشکی مانند عصب کشی ضروری است و مثل دندانپزشکی زیبایی یا سفیدکردن‌ دندان غیر ضروری نیست و برای اینکه شاید عفونت دندان به کودک آسیب بزند باید عصب کشی را انجام داد.
عصب کشی دندان در دوران بارداری
خطرات و عوارض احتمالی اسب کشی در دوران بارداری
دندانپزشکی تهران برای این که اطلاعات دقیقی از میزان عفونت و گستردگی آن و شکل و ساختار داخلی دندان و ریشه اطلاعاتی را به دست آورد نیاز دارد تا
عکس برداری پرتو ایکس انجام شود این عکسبرداری کاملا ضرورت دارد قبل از انجام عصب کشی انجام شود طبق تحقیقاتی که در رادیولوژی های بزرگ دنیا انجام شده است یک عکس پرتوی ایکس دندانپزشکی که به صورت ناحیه ای در دهان انجام شود قدرت آن را ندارد تا بر روی جنین تاثیر بگذارد اما برای احتیاط بیشتر در کلینیک دندانپزشکی تهران لباس های مخصوصی را برای زنان باردار در نظر گرفتند تا اطمینان حاصل شود که اشعه به ناحیه شکم نمی رسد.
مواد شیمیایی و داروهایی که توسط دندانپزشکان تجویز میشود هم یکی دیگر از نگرانی های دوران بارداری است در طی درمان از مواد تمیز کننده شیمیایی استفاده می شود که معمولا هیدرو کلرید سدیم یا بلیچینگ و مواد پرکننده دندان هستند که نمی توانند برای جنین خطرناک باشند. دندانپزشکان برای بی حس کردن دندان آسیب دیده از داروی بی حسی استفاده میکنند که میزان آن برای زنان باردار حداقل میزان ممکن است. از آنجایی که استرس برای کودک بسیار مضر است و در واقع درمان باعث استرس میشود پس اندک داروی بی حسی مورد استفاده نمی تواند زیان بخش تر از درد و عفونت باشد.از آنجایی که برای مقابله با عفونت دندان استفاده از آنتی‌بیوتیک امری ضروری است متخصصین دندانپزشکی کرج در طول درمان و بعد از آن از آنتی بیوتیک هایی مانند آموکسی سیلین که هیچ گونه
ضرری برای زنان باردار ندارند تجویز می‌کنند خطرات و عوارض انجام ندادن عصب کشی در دوران بارداری که متوجه زنان باردار میشود شامل درد و عفونت از شما مطمئن باشید که اگر دندان پزشک با وجود اطلاع از شرایط شما (باردار بودن) باز هم توصیه می کند که عصب کشی در کرج را انجام دهید یعنی خطر انجام دادن عصب کشی بعد از زایمان بیشتر از حال حاضر است. درست است که طبق تحقیقات انجام شده توسط کلینیک های دندانپزشکی معتبر عصب کشی در دوران بارداری کاملا بی خطر است ولی در صورتی که نزد دندانپزشک یا هر پزشک دیگری مراجعه کردید حتما باردار بودن خود را اطلاع دهید.

پیشگیری از نیاز به عصب کشی در دوران بارداری

برای اینکه در دوران بارداری از خطرات و عوارض احتمالی عصب کشی دندان در تهران در امان بمانید رعایت چند مورد است که بهداشت دهان از مهمترین آنها است. برای رعایت بهداشت دهان دو بار در روز مسواک و یک بار نخ دندان بکشید و همچنین از خمیر دندان هایی که حاوی فلوراید هستند استفاده کنید. حدالامکان در رژیم غذایی تان از قند شکر که آسیب جدی به دندان می زند استفاده نکنید و به صورت منظم برای چکاب نزد دندانپزشکرفته  تا از درمان های سخت مانند عصب کشی دندان جلوگیری شود.

نظر خود را اضافه کنید